Support


Support utöver det vanliga - snabb och effektiv support när du behöver det bland annat med hjälp av TeamViewer fjärrstyrning!

Få support via TeamViewer

Innan du startar en supportsession måste vi vara överens om tid och plats samt gärna också en detaljerad beskrivning om problemet. Vi kommer överens via sms, telefon, e-post, messenger om när det fungerar bäst för oss alla...

För att starta en uppkoppling, gör så här:

  • Klicka på knappen nedan för att ladda ner Teamviewer QS
  • Starta programmet (om ditt system frågar om tillåtelse måste du tillåta programmet att köras)
  • TeamViewerQS öppnas och du behöver nu skicka över ditt ID och lösenord (tänk på att låta programmet vara igång så länge som fjärrstyrning skall tillåtas)

Support från SL Development AB

För företag erbjuds data- och it-support inom områden som datorhjälp, nätverk, kommunikation, Internet, hjälp med befintliga eller nya webbplatser, rådgivning, konsultation, m.m.

Här följer ett axplock av vad som erbjuds:

Webb och internet

  • Webbplatser – installation, uppdateringar, supportavtal, underhåll, WordPress, Joomla och andra CMS, webbshop.
  • Grafiskt arbete – bildbehandlig, logotyper, fil- och formatkonvertering av dokument, bilder och video.
  • Webbhotell – webbhotell för företagets webbplats, byten, flytt, FTP, backup, haveri, återställning, hackade webbplatser.
  • Kommunikation – externa och interna uppkopplingar till Internet via bredband, wifi.
  • Domäner – köp, flytt, ompekning, överlåtelser, DNS.
  • E-post – för datorn och mobilen, webbmail, mailkonton.

Rådgivning

  • Datorer och tillbehör 
  • Nätverk
  • Onlinetjänster 

PC och Mac Support

  • Windows – frågor gällande hård och mjukvara.
  • Mac OS X – frågor kring användning, underhåll och inköp.
  • iOS-produkter – användning och underhåll av iOS-enheter.

Utbildning/hjälp

  • Program – ställ dina frågor om dina pogram eller fråga om rekommendationer.
  • Tjänster – Google, Facebook och många, många fler.

Felavhjälpning

  • Hård och mjukvara – support via fjärruppkoppling eller personligt besök. Beroende på felets art och/eller omfattning räcker det ofta med en enkel, kort fjärrsession. 

Varför support via TeamViewer?

  • Sparar tid och pengar - ett verktyg som gör det möjligt att arbeta som om vi är i samma rum utan restid och omkostnader
  • Löser problem på distans - inga komplicerade steg eller omständliga och tidskrävande förberedelser
  • Säkert och effektivt - privata data, privata konversationer och privata möten förblir privata

Debitering av support

Supporten sker på löpande räkning men där ingen minsta debitering sker utan bara faktiska minuter samlas upp och faktureras. Kostnadseffektive och rimligt!

Slipp dyrbara
supportkostnader

Med fjärrsupport från SL Development slipper du ofta dyrbara kostnader och behöver heller inte betala för resekostnader, milersättning.
"Alltid vänlig och snabb respons med professionell support, oavsett var i världen man befinner sig."

Kristina Arheden, Imacor och Aperio AB

Ansvarsfriskrivning Fjärrunderhåll och support via TeamViewer

SL Development AB tar inget ansvar för data eller program som är förlorad, skadad, raderad eller ändrad före, under eller efter fjärrsessionen. Det är upp till dig som kund att ansvara för din data. Ansvaret är begränsat till avsikt och grov oaktsamhet.

SL Development AB tar inget ansvar för fel som det inte är ansvarigt för, även om de inträffar runt den tid då stödet tillhandahålls.

Observera att tjänsten endast är tillgänglig efter förhandsgodkännande via telefon, e-post, sms, messenger eller annat sätt.

  • SL Development AB kan inte komma åt din dator utan ditt uttryckliga samtycke, ej heller samarbeta med dig utan ditt uttryckliga samtycke.
  • Inga andra program från tredje part än programvarulösningar godkända av SL Development AB och/eller kund installeras på din dator utan föregående diskussion och ditt uttryckliga tillstånd.
  • Data kommer inte att tas bort från din dator obemärkt och utan tillstånd

Säkerhet

  • Den anpassade länken säkerställer att du kommer att vara ansluten till SL Development.
  • Varje TeamViewer-session kodas med ett 1024bit RSA Private/public Key utbyte och 256 Bit AES-system.
  • Läs mer om TeamViewer-säkerheten här.
  • Du kan avsluta sessionen när som helst.

Vill du också bli en nöjd kund?

© SL Development AB. All rights reserved. Integritetspolicy
Official Partner